U, de petitionaris
Dji 0866

Stop de kaalslag van het openbaar vervoer in de gemeente Dronten

699 ondertekeningen

In de gemeente Dronten worden er vier buslijnen (lijn 21, 22, 163 en 164) opgeheven en twee buslijnen (lijn 146 en 147) gaan rijden volgens de vakantiedienstregeling.

Wij

inwoners van de gemeente Dronten,

constateren dat:

• de plannen van de provincie Flevoland voor het schrappen van vier buslijnen (lijn 21, 22, 163 en 164) en het laten rijden volgens de vakantiedienstregeling van twee buslijnen (lijn 146 en 147) veel problemen zal opleveren voor de inwoners van Dronten, Biddinghuizen en Swifterbant.

• Deze lijnen zijn erg belangrijk voor alle inwoners van Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen. Vooral ouderen, scholieren en werkenden die met het openbaar vervoer reizen zullen hier ernstige hinder van ondervinden.

• Een openbare functie zoals het openbaar vervoer is erg belangrijk voor onze dorpen

en verzoeken

de provincie deze plannen te herzien en niet door te voeren.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Provincie Flevoland
Petitieloket:
Einddatum:
30-06-2021
Petitionaris:
Gesly Slomp
Organisatie:
Dorpsbelangen Biddinghuizen

Ondertekeningen

Petitie-overhandiging in het nieuws

De Stentor: OV-protest vanuit Dronten bij provinciehuis: ‘Niet bezuinigen!’

Ondanks dat niet alle voorgestelde bezuinigingen op de buslijnen in en rond Dronten direct doorgaan, worden de plannen van de provincie Flevoland met het openbaar vervoer voorlopig nauwlettend in de gaten gehouden. Dat is wel duidelijk, nadat woensdagmiddag bij een actie twee petities (...) lees verder

Omroep Flevoland: Nieuw plan OV is ‘uitstel van executie’

Vertegenwoordigers van de dorpen Swifterbant en Biddinghuizen hebben op het provinciehuis in Lelystad bijna 1400 handtekeningen overhandigd.

+Lees meer...

Ze willen de busroutes door deze dorpen behouden. De provincie is van plan om (...) lees verder

De Drontenaar: Joske en Femmy: „Als je in een dorp geen auto hebt, kun je geen kant op”

Joske Bervoets uit Swifterbant is samen met haar SP-partijmaatje en dorpsgenoot Femmy Parijs naar het Provinciehuis in Lelystad afgereisd om actie te voeren voor het behoud van het openbaar vervoer. „Als je in een dorp geen auto hebt, kun je (...) lees verder

02-07-2021

Kaalslag Openbaar Vervoer in gemeente Dronten

De plannen van de provincie Flevoland voor het schrappen van vier buslijnen (lijn 21, 22, 163 en 164) en het laten rijden volgens de vakantiedienstregeling van twee buslijnen (lijn 146 en 147) veel problemen zal opleveren voor de inwoners van Dronten, Biddinghuizen en Swifterbant. Voor Biddinghuizen betekent dit dat lijn 147 volgens de vakantieregeling zal gaan rijden en dat de ritten tijdens de spits vervallen.

+Lees meer...

Dit zal grote gevolgen hebben voor scholieren, studenten en werkenden die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.

19-06-2021